Dieta hashimoto

O tym, jak ważna jest zmiana nawyków żywieniowych w przypadku pacjentów, u których zdiagnozowano chorobę Hashimoto nie trzeba przypominać żadnemu z nich. Jedną z konsekwencji problemów z niedoczynnością tarczycy jest przecież spowolnienie metabolizmu, wielu pacjentów szuka zaś wsparcia u lekarza przede wszystkim dlatego, że niepokoi ich przyrost wagi, który nie znajduje uzasadnienia w stosowanej diecie.

dieta hashimoto

Dieta Hashimoto nie polega jednak na ograniczaniu posiłków do niezbędnego minimum i wyrzekania się podstawowych elementów codziennego menu. Nie może być również utożsamiana z klasycznymi dietami odchudzającymi, które wypełniają kolejne strony prasy kobiecej i portali internetowych dla pań. Błędy żywieniowe mogą mieć katastrofalne skutki, a zła dieta często niesie za sobą konsekwencje poważniejsze niż zwlekanie z decyzją o wprowadzeniu zmian do praktykowanego przez nas sposobu odżywiania się. Co zatem powinniśmy jeść, jeśli zależy nam na tym, aby choroba Hashimoto przebiegała maksymalnie łagodnie?

Dieta Hashimoto ma wiele wspólnego z podstawowymi zasadami, na jakich opiera się zdrowe odżywianie. Osoby, które opracowują program żywieniowy tworzony z myślą o pacjentach zmagających się z niedoczynnością tarczycy zwracają więc uwagę przede wszystkim na obecność w diecie napojów (najlepiej, aby codziennie wypijać nawet osiem szklanek wody lub herbaty), zdrowych tłuszczów (całkowite ich wyeliminowanie mogłoby osłabić organizm chorego i zwiększyć dolegliwości psychofizyczne, które są najpopularniejszymi objawami choroby Hashimoto) oraz owoców i warzyw (tu warto pamiętać zwłaszcza o ich zróżnicowaniu). Na dietę Hashimoto składają się również produkty bogate w pełnowartościowe białko, jest to bowiem składnik, który przyspiesza przemianę materii, a więc niweluje skutki spowolnienia metabolizmu. Warto pamiętać również o bogatych w błonnik, a przez to hamujących apetyt produktach pełnoziarnistych oraz o pożywieniu zawierającym w swoim składzie antyoksydanty, a przez to pozwalającym na bardziej skuteczne oczyszczanie organizmu.

Dieta Hashimoto zakłada również walkę z niekorzystnymi nawykami żywieniowymi, pacjenci nie powinni bowiem zapominać o tym, że ich organizm nie działa w stu procentach sprawnie. Tu najważniejsze wydaje się zerwanie ze zwyczajem wieczornego objadania się. Nie wolno nam rezygnować z kolacji, dieta Hashimoto przewiduje bowiem nie tylko regularność posiłków, ale również obecność każdego z nich w codziennym menu. Kolacja powinna być jednak lekka i jedzona odpowiednio wcześnie tak, aby nie ucierpiała na tym nasza waga. Z tego samego powodu należy zrezygnować z tak zwanego „śmieciowego jedzenia”. Nie dostarcza ono organizmowi składników odżywczych, przyczynia się zaś do tego, że przyrost wagi jest jeszcze bardziej widoczny niż miało to miejsce do tej pory. Wskazane jest również ograniczenie kwasów tłuszczowych z rodziny omega-6 obecnych między innymi w oleju słonecznikowym.

Chciałbyś/Chciałabyś się wypowiedzieć? Zapraszamy na FORUM